lørdag 29. november 2014

Hjemmelaget tapas!

Hei!

Når vi får venner eller naboer over så elsker jeg å lage tapas. Det er enkelt å lage og så godt!



Mine favoritter er;

Dadler surret i bacon ( stek midt i ovnen på 220grader til det er sprøtt).
Brie og fiken med honning ( en hel brie i ildfast form og 4 fiken med litt honning over i 8 min på 200 grader).
Hardkokte egg med Loddefjord rogn.
Store tortillalefser med mozzarella( stek tortillalefser i tørr stekepanne, ha på ost og legg dobbelt).
Salsa
Aioli
Ruccola 
Oliven (grønne og svarte)


Mer trenger man ikke!

Jeg lager noen ganger focatcia og oppskriften er ;
1l lunket vann
1 kg hvetemel
1 dl olivenolje
1 ta salt 
1 pakke tørrgjær

Rør sammen, hev 30 min og hell deigen(den er flytende) ut på ett stekebrett.
Ha på havsalt og rosemarin.
Stek på 220 grader til den er litt gylden.



Tapas på 123 😊

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate